Przejdź do głównej zawartości

Suknia ślubna


Wspomnienie lata i jedno z większych wyzwań - szycie sukni ślubnej. Mnóstwo się przy okazji nauczyłam.
Panna młoda marzyła o dwuczęściowej sukni, trochę w stylu boho. Wspólnie zdecydowałyśmy, że dobrym rozwiązaniem będzie tiulowa spódnica i koronkowy crop top. Taki model dobrze pasował na jej figurę, podkreślając talię i ładnie opływając biodra.

Zaczęłam od przygotowania próbnego modelu, żeby przetestować formę i nanieść potrzebne poprawki. Figura panny młodej była pewnym wyzwaniem, ze względu na bardzo szerokie biodra i rozbudowane ramiona. Chciałyśmy je trochę przykryć rękawkiem. Problemem mogło być skonstruowanie rękawka na tyle wąskiego, żeby  pasował do dość wąskiej góry, ale też szerokiego, żeby w ogóle dało się go założyć. Wypróbowałam kilka rozwiązań konstrukcyjnych. Najlepiej sprawdził się model z małym rękawkiem wyciętym w całości z bluzką. Dzięki temu również koronka została w jednym kawałku. Bluzeczka modelowana jest w biuście skośną zaszewką piersiową.


Pod przezroczystą koronką satynowy krótki top.



Do koronkowej góry dobrałam tiulową spódnicę uszytą z połowy koła. Spodnia warstwa spódnicy uszyta jest z tej samej satyny co top, do tego warstwy tiulu na wierzchu, satynowy pasek w talii i suwak z boku. Do próbnej przymiarki miałam gotową satynową część spódnicy.



Teraz zaczęło się najweselsze - wybór materiałów i szycie. Nigdy wcześniej nie szyłam z koronki, więc miałam trochę stresu, zwłaszcza, że materiał był drogi i nie miałam nic w zapasie. Na początku musiałam zdecydować, jak najlepiej wykroić górę. Zależało mi na tym, żeby wykorzystać fabryczny brzeg koronki na dole bluzeczki i jak najlepiej ułożyć wzory. Wykroiłam przód i tył.




Zabrałam się do mozolnego szycia, łączyłam części uwzględniając motywy na koronce. Więcej o szyciu koronki napisałam tutaj.


Przygotowałam satynową część góry, na cienkiej podszewce.



Połączyłam obie części i wszyłam suwak kryty z boku bluzeczki. W tym celu wzmocniłam brzegi wąskimi paskami podszewki.



Po takim przygotowaniu góry zabrałam się za naszywanie koronkowych aplikacji i wykańczanie dekoltu oraz brzegów rękawków.



Zależało mi na tym, żeby koronkowe motywy układały się naturalnie i same w sobie tworzyły wykończony brzeg.



W porównaniu z szyciem góry, przygotowanie spódnicy było relaksem. Miałam już przygotowaną satynową warstwę, teraz musiałam wykroić tiul, z tego samego wykroju na spódnicę z koła. Ale najpierw bardzo ważna rzecz - spryskałam tiul płynem antystatycznym, żeby się nie elektryzował i nie przyklejały się do niego żadne paprochy.

Spódnica ma 90 cm długości, do tego pasek chyba 8 cm. Użyłam dwóch rodzajów tiulu, w sumie 9 warstw - 3 z trochę sztywniejszego, ale i tak miękkiego tiulu (3x126 cm = 3,8 m) i 6 warstw z bardzo miękkiego tiulu (6x126 cm = 7,6 m). 

Kroiłam po kilka warstw na podłodze, którą wyłożyłam papierem pergaminowym.





Jeszcze tylko pasek i suwak - bardzo długi, ze względu na szerokie biodra panny młodej, żeby można było bez problemu zdjąć spódnicę dołem.



Trochę się denerwowałam przed ostateczną przymiarką, bo właściwie góry nie miałabym już jak poprawić. 


Ale wszystko pasowało perfekcyjnie.






Komentarze

  1. Cześć,
    A przed chwilą pisałam w poprzednim wpisie komentarz czy pochwalisz się gotową sukienką. I proszę jest! Jest prześliczna, może sama wybiorę podobną na moje wesele?
    Pozdrawiam,
    Kasia

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Korekta odstającego dekoltu - przód

Poprzedni post był o korekcie odstającego dekoltu na plecach. Poszłam za ciosem i przygotowałam mój pierwszy tutorial video o korekcie odstającego dekoltu z przodu. Chciałabym tutaj przedstawić po kolei wszystkie obrazki i dokładniej je opisać.  Korekta odstającego dekoltu Odstający dekolt to jeden z problemów, na który natknęłam się, gdy tylko zaczęłam sama konstruować ubrania. Oczywiście, wcześniej przeszkadzał mi też w kupowanych ubraniach albo w tych szytych z gotowych form, ale wtedy  po prostu przyjmowałam, że coś nie pasuje i tyle. Można próbować to korygować już na gotowych sukienkach czy bluzkach,  na przykład dodając zakładki na dekolcie, ale wtedy właściwie zmienia się cały projekt. 

Jak skorygować wykrój przy odstającym dekolcie na plecach

Napiszę kilka słów o korekcie wady postawy na wykroju sukienki podstawowej. Trochę dla siebie, żeby nie zapomnieć i zebrać w jednym miejscu moje rysunki, a trochę dla innych - może ktoś ma podobny problem. Mam dziwne plecy - niby wyglądają normalnie, ale ubrania źle się na nich układają. Wszystko przez moją postawę, bo ściągam do tyłu łopatki otwierając klatkę piersiową, co jest może dobre podczas ćwiczeń, ale nie na stałe. Moje ubrania, te kupione albo uszyte z gotowych form, układają się tak jak na tym rysunku: Odstający dekolt na plecach Na plecach powstaje odstający róg. Oczywiście, jeśli bluzka albo sukienka jest bardzo rozciągliwa i obcisła (albo wręcz przeciwnie bardzo luźna) lub ma większy dekolt na plecach, problem nie jest zbyt widoczny. Jednak gdy dekolt jest płytki a fason przylegający do figury, wygląda to brzydko. A jeśli na plecach jest suwak, to jeszcze gorzej. Kiedyś myślałam, że mam po prostu za wąskie plecy i gdy zacznę przygotowywać wykroje dokładnie na swoj

Majtki menstruacyjne - szablon do pobrania i materiały

Reaktywacja po długim czasie - zapomniałam o tym blogu, ale jednak ktoś tu czasem zagląda.  Jakiś czas temu wstawiłam na moją stronę pierwszy  szablon do pobrania w formacie PDF  wraz z instrukcją - potrzebny do uszycia majtek menstruacyjnych. Od dawna konstruuję formy na sukienki i inne ubrania, głównie w programie Valentina. Postanowiłam opublikować gotowy szablon przygotowany w kilku wersjach i na wiele rozmiarów, razem z opisem i instrukcją szycia. Wolałam wybrać na początek prosty szablon składający się z niewielu elementów, w ten sposób łatwiej było mi go też przetestować.  Czym są majtki okresowe/majtki menstruacyjne? To bielizna używana podczas miesiączki zamiast tradycyjnych jednorazowych produktów higienicznych, takich jak podpaski i tampony.  Można je zakładać także jako dodatkowe zabezpieczenie razem z wielorazową podpaską czy kubeczkiem menstruacyjnym.   Nie byłam na początku przekonana do używania majtek menstruacyjnych, myślałam, że będą za grube i mogą przeciekać. Jedna

Hasztagi

Pokaż więcej