Przejdź do głównej zawartości

Jak powstawała groszkowa sukienka

Przedstawię Wam sukienkę, która na początku miała wyglądać zupełnie inaczej. Nazwałam ją roboczo sukienką z rozcięciami. Tę sukienkę chciałam uszyć z tkaniny i  podszewki z cienkiej elastycznej dzianiny. 



Sukienka miała mieć rozcięcia z przodu, który miał składać się z trzech części - środkowego panelu i dwóch bocznych paneli, zachodzących na środkowy. Dół sukienki miał być lekko przymarszczony gumką w pasie a przedłużona linia ramion miała tworzyć krótki rękawek kimonowy.


Wszystko wyglądało fajnie na rysunku i wydawało się, że gotowy model też będzie w porządku, ale po pierwszym przeszyciu ujawniły się problemy. Takie rozcięcia wyglądałyby dobrze przy sukience luźnej, lejącej się. Jednak ja chciałam, żeby góra sukienki była lekko dopasowana i tutaj to rozwiązanie się nie sprawdzało. Nie miało być zaszewek z przodu, dlatego rozcięcia powinny właściwie przejąć ich rolę i modelować przód. Jednocześnie miały łatwo się odchylać, żeby umożliwić karmienie piersią. To się kłóciło ze sobą, bo gdy już wymodelowałam cięcia tak, żeby nic nie odstawało, sukienka traciła swoją funkcjonalność. Dodatkowo ta sukienka miała sprawdzać się również  w ciąży, ale nie podobało mi się tak widoczne marszczenie w pasie, na połączeniu góry ze spódnicą. 



Prototyp wisiał sobie na manekinie i mnie wkurzał, bo niby wszystko dobrze, a jednak nie pasowało. Aż w końcu podeszłam, rozmontowałam górę i złożyłam na nowo - panel środkowy pod spodem a panele boczne na wierzchu. Zamiast je przyszywać na linii talii, związałam ich końce w supeł. I super, nagle zaczęło to jakoś wyglądać. Przerobiłam więc wykrój tak, żeby na przodzie było wiązanie zamiast rozcięć.


Dzięki wiązaniu z przodu górę można dopasować do własnej figury, w ciąży też. Sylwetka wydaje się dużo szczuplejsza no i sam supeł wygląda oryginalnie. Wiązanie przykrywa również miejsce wszycia gumki i sukienka ładnie dopasowuje się na brzuchu. 



Dół sukienki jest lekko rozszerzany, z przodu w pasie dopasowany marszczeniem a z tyłu zaszewkami. W bocznych szwach znajdują się wygodne kieszenie. Sukienka jest podszyta miękką elastyczną dzianiną, wykrój podszewki przygotowany jest bez zaszewek. 


Szycie jest dość czasochłonne, bo składa się z wielu etapów. Najpierw zszywam wiązanie i zaszewki. Przy szyciu tej sukienki prawie  zawsze zapominam o właściwej kolejności - szczególnie w momencie łączenia sukienki z podszewką i przygotowywaniu tuneliku na gumkę. Nawet napisałam sobie instrukcję, bo takie prucie pod koniec jest wyjątkowo wkurzające. Wszystko już prawie gotowe, a jakiś mały szczegół wszystko psuje. Dlatego też nie lubię wszywania metek na sam  koniec, staram się to zrobić trochę wcześniej, wtedy robię to na spokojniej. 






















Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jak skorygować wykrój przy odstającym dekolcie na plecach

Napiszę kilka słów o korekcie wady postawy na wykroju sukienki podstawowej. Trochę dla siebie, żeby nie zapomnieć i zebrać w jednym miejscu moje rysunki, a trochę dla innych - może ktoś ma podobny problem. Mam dziwne plecy - niby wyglądają normalnie, ale ubrania źle się na nich układają. Wszystko przez moją postawę, bo ściągam do tyłu łopatki otwierając klatkę piersiową, co jest może dobre podczas ćwiczeń, ale nie na stałe. Moje ubrania, te kupione albo uszyte z gotowych form, układają się tak jak na tym rysunku: Odstający dekolt na plecach Na plecach powstaje odstający róg. Oczywiście, jeśli bluzka albo sukienka jest bardzo rozciągliwa i obcisła (albo wręcz przeciwnie bardzo luźna) lub ma większy dekolt na plecach, problem nie jest zbyt widoczny. Jednak gdy dekolt jest płytki a fason przylegający do figury, wygląda to brzydko. A jeśli na plecach jest suwak, to jeszcze gorzej. Kiedyś myślałam, że mam po prostu za wąskie plecy i gdy zacznę przygotowywać wykroje dokładnie na swoj

Korekta odstającego dekoltu - przód

Poprzedni post był o korekcie odstającego dekoltu na plecach. Poszłam za ciosem i przygotowałam mój pierwszy tutorial video o korekcie odstającego dekoltu z przodu. Chciałabym tutaj przedstawić po kolei wszystkie obrazki i dokładniej je opisać.  Korekta odstającego dekoltu Odstający dekolt to jeden z problemów, na który natknęłam się, gdy tylko zaczęłam sama konstruować ubrania. Oczywiście, wcześniej przeszkadzał mi też w kupowanych ubraniach albo w tych szytych z gotowych form, ale wtedy  po prostu przyjmowałam, że coś nie pasuje i tyle. Można próbować to korygować już na gotowych sukienkach czy bluzkach,  na przykład dodając zakładki na dekolcie, ale wtedy właściwie zmienia się cały projekt. 

Majtki menstruacyjne - szablon do pobrania i materiały

Reaktywacja po długim czasie - zapomniałam o tym blogu, ale jednak ktoś tu czasem zagląda.  Jakiś czas temu wstawiłam na moją stronę pierwszy  szablon do pobrania w formacie PDF  wraz z instrukcją - potrzebny do uszycia majtek menstruacyjnych. Od dawna konstruuję formy na sukienki i inne ubrania, głównie w programie Valentina. Postanowiłam opublikować gotowy szablon przygotowany w kilku wersjach i na wiele rozmiarów, razem z opisem i instrukcją szycia. Wolałam wybrać na początek prosty szablon składający się z niewielu elementów, w ten sposób łatwiej było mi go też przetestować.  Czym są majtki okresowe/majtki menstruacyjne? To bielizna używana podczas miesiączki zamiast tradycyjnych jednorazowych produktów higienicznych, takich jak podpaski i tampony.  Można je zakładać także jako dodatkowe zabezpieczenie razem z wielorazową podpaską czy kubeczkiem menstruacyjnym.   Nie byłam na początku przekonana do używania majtek menstruacyjnych, myślałam, że będą za grube i mogą przeciekać. Jedna

Hasztagi

Pokaż więcej