Przejdź do głównej zawartości

Groszkowa sukienka

Napiszę teraz więcej o wyjątkowej sukience w groszki mojej marki VeNove. Nie planowałam jej w takiej formie, o czym wspomniałam w poprzednim poście o modelowaniu wykroju. Tak naprawdę miałam wątpliwości co do tkanin w moich modelach, bo zakładałam od początku szycie z rozciągliwych materiałów. Korzystałam więc z innej siatki i musiałam szukać innych rozwiązań konstrukcyjnych. Sukienka jest uszyta z bawełny a podszewka to wiskoza z elastanem.

VeNove - sukienka ciążowa i do karmienia


Zależało mi na tym, żeby sukienka była dość dopasowana na górze. Często sukienki ciążowe (zwłaszcza te wykonane z tkanin) są bardzo luźne na górze, przez co sylwetka od razu staje się masywna, niezależnie od rosnącego brzucha. Dodatkowo w ciąży powiększa się też biust, co jest kolejnym wyzwaniem w dopasowaniu sukienki tak, żeby pasowała przez cały ten czas. Większy rozmiar biustu wzięłam pod uwagę w mojej rozmiarówce, jednak najważniejsze było stworzenie takiej formy, którą można jak najlepiej dopasować do zmieniającej się figury. Wiązanie z przodu jest bardzo dobrym pomysłem - pozwala na podkreślenie sylwetki o różnych kształtach. 

VeNove - sukienka ciążowa i do karmienia
Wiązanie z przodu zakrywa panel do karmienia piersią. Ta opcja jest praktycznie niewidoczna nie tylko dzięki supłowi, ale również przez zastosowanie bardzo miękkiej elastycznej podszewki, która zasłania wycięcia w wierzchniej części sukienki.

VeNove - sukienka ciążowa i do karmienia - tak to działa
Kształt dekoltu w sukience jest bardzo korzystny - pięknie eksponuje i wydłuża optycznie szyję sprawiając, że cała sylwetka wygląda lżej i smuklej. I jeszcze jedna rzecz - chciałam, żeby w tej sukience nie było suwaka. Taki dekolt (i odpowiednia konstrukcja całej sukienki) pozwalają bez problemu założyć ją przez głowę.

VeNove - sukienka ciążowa i do karmienia
Sukienka ma podwyższoną talię i choć jest dość dopasowana na plecach, dzięki marszczonemu przodowi i zakładkom zapewnia odpowiednio dużo miejsca dla rosnącego brzuszka. Wszyta w talii gumka sprawia, że sukienka jest wygodna i bardzo ładnie leży na zmieniającej się sylwetce.


VeNove - sukienka ciążowa i do karmienia
VeNove - sukienka ciążowa i do karmienia
Postarałam się, żeby moje sukienki i tuniki miały kieszenie. Niby mały detal, ale bardzo wpływa na komfort użytkowania. Kieszenie są ukryte w szwach bocznych i nie są tylko małą ozdobą, są funkcjonalne i wygodne.

VeNove - sukienka ciążowa i do karmienia
Wybrałam długość przed kolano, ale uszyłam sukienkę w dwóch wersjach - druga jest trochę dłuższa. Jeszcze nie zdecydowałam, która lepsza. W moich projektach zwróciłam uwagę na długość przodu - jest to rzecz prawie niewidoczna na zdjęciach, ale bardzo ważna. Dzięki dodaniu na przodzie kilku centymetrów, sukienka nie będzie za krótka, gdy brzuch urośnie, nie będzie podjeżdżać do góry.

VeNove - sukienka ciążowa i do karmienia
Na koniec wrócę do wykończenia sukienki cienką i bardzo przyjemną w dotyku dzianinową podszewką. Sprawia, że sukienka lepiej się układa, pozwala na dyskretne karmienie piersią a jednocześnie dzięki niej sukienka wygląda ładnie również na lewej stronie.

VeNove - sukienka ciążowa i do karmienia

VeNove - sukienka ciążowa i do karmienia



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jak skorygować wykrój przy odstającym dekolcie na plecach

Napiszę kilka słów o korekcie wady postawy na wykroju sukienki podstawowej. Trochę dla siebie, żeby nie zapomnieć i zebrać w jednym miejscu moje rysunki, a trochę dla innych - może ktoś ma podobny problem. Mam dziwne plecy - niby wyglądają normalnie, ale ubrania źle się na nich układają. Wszystko przez moją postawę, bo ściągam do tyłu łopatki otwierając klatkę piersiową, co jest może dobre podczas ćwiczeń, ale nie na stałe. Moje ubrania, te kupione albo uszyte z gotowych form, układają się tak jak na tym rysunku: Odstający dekolt na plecach Na plecach powstaje odstający róg. Oczywiście, jeśli bluzka albo sukienka jest bardzo rozciągliwa i obcisła (albo wręcz przeciwnie bardzo luźna) lub ma większy dekolt na plecach, problem nie jest zbyt widoczny. Jednak gdy dekolt jest płytki a fason przylegający do figury, wygląda to brzydko. A jeśli na plecach jest suwak, to jeszcze gorzej. Kiedyś myślałam, że mam po prostu za wąskie plecy i gdy zacznę przygotowywać wykroje dokładnie na swoj

Korekta odstającego dekoltu - przód

Poprzedni post był o korekcie odstającego dekoltu na plecach. Poszłam za ciosem i przygotowałam mój pierwszy tutorial video o korekcie odstającego dekoltu z przodu. Chciałabym tutaj przedstawić po kolei wszystkie obrazki i dokładniej je opisać.  Korekta odstającego dekoltu Odstający dekolt to jeden z problemów, na który natknęłam się, gdy tylko zaczęłam sama konstruować ubrania. Oczywiście, wcześniej przeszkadzał mi też w kupowanych ubraniach albo w tych szytych z gotowych form, ale wtedy  po prostu przyjmowałam, że coś nie pasuje i tyle. Można próbować to korygować już na gotowych sukienkach czy bluzkach,  na przykład dodając zakładki na dekolcie, ale wtedy właściwie zmienia się cały projekt. 

Majtki menstruacyjne - szablon do pobrania i materiały

Reaktywacja po długim czasie - zapomniałam o tym blogu, ale jednak ktoś tu czasem zagląda.  Jakiś czas temu wstawiłam na moją stronę pierwszy  szablon do pobrania w formacie PDF  wraz z instrukcją - potrzebny do uszycia majtek menstruacyjnych. Od dawna konstruuję formy na sukienki i inne ubrania, głównie w programie Valentina. Postanowiłam opublikować gotowy szablon przygotowany w kilku wersjach i na wiele rozmiarów, razem z opisem i instrukcją szycia. Wolałam wybrać na początek prosty szablon składający się z niewielu elementów, w ten sposób łatwiej było mi go też przetestować.  Czym są majtki okresowe/majtki menstruacyjne? To bielizna używana podczas miesiączki zamiast tradycyjnych jednorazowych produktów higienicznych, takich jak podpaski i tampony.  Można je zakładać także jako dodatkowe zabezpieczenie razem z wielorazową podpaską czy kubeczkiem menstruacyjnym.   Nie byłam na początku przekonana do używania majtek menstruacyjnych, myślałam, że będą za grube i mogą przeciekać. Jedna

Hasztagi

Pokaż więcej